پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3396
-
الف
+

چه فیلم‌هایی در روز هشتم جشنواره عمار اکران شدند؟

در روز هشتم جشنواره فیلم عمار فیلم‌های داستانی و مستندهایی از جمله «غزال ایرانی»، «زیتون های کویر»، «آفراندن» و «ایستادگی در آسمان» اکران شدند.

در روز هشتم جشنواره فیلم عمار فیلم‌های داستانی و مستندهایی از جمله «غزال ایرانی»، «زیتون های کویر»، «آفراندن» و «ایستادگی در آسمان» اکران شدند.

به گزارش آی‌فیلم، در هشتمین روز از هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار مستند های «کلاس»، «زیتون‌های کویر»، «چین آخر»، «شانزده»، «آفراندن»، «غزال ایرانی»، «بازهم ساک سفرت را خودم می بندم» و «ایستادگی در آسمان» از ساعت 13 الی 22:40 در سه سالن سینما فلسطین نمایش داده شدند.

به گزارش روابط عمومی فیلم عمار فیلم‌هایی که در این روز نمایش داده شدند به قرار زیر است:

-فیلم کوتاه «کلاس»؛ زود قضاوت نکن! گاهی انسان دچار قضاوت اشتباه می‌شود و تصمیم اشتباهی می‌گیرد. فیلم داستانی «کلاس» درباره پیش‌داوری و قضاوت زودهنگام است.

-مستند «زیتون‌های کویر» تحقق امری محال، در مدت زمان 15 دقیقه اکران شدبخش وسیعی از ایران را کویر تشکیل می‌دهد، کویری که از نظر خیلی‌ها لم‌یزرع است اما انسان با تلاش و توکل، هر غیرممکنی را ممکن می‌کندگفتنی است حسین جمالی کارگردانی مستند «زیتون‌های کویر» را به عهده داشته است.

-مستند «چین آخر»؛ حکایتی از رنج چای‌کاران، در مدت زمان 15 دقیقه نمایش داده شد. چای‌کاران گیلانی با عدم حمایت مسئولین و واردات بی‌رویه چای خارجی، یا مجبور به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی می‌شوند و یا محصولشان روی دستشان می‌ماند. سعید حسن پور کارگردانی فیلم داستانی «چین آخر» را به عهده داشته است.

-مستند «شانزده هنر مردان خدا»، مستندی 35 دقیقه‌ای است؛ شهدا به این جمله باور داشتند که زندگی زیباست اما شهادت از آن زیباتر است، بدین سان مرگ را به بازی گرفته و ره صد ساله را یک شبه می‌پیمودند.

«شانزده» مستندی درباره زندگی دو برادر است که هر دو در سن 16 سالگی به شهادت رسیدند. علیرضا احمدی با دست بردن در شناسنامه خود همراه برادر بزرگترش به جبهه می‌رود و در 16 سالگی به شهادت می‌رسد. پس از شهادت او، برادر کوچکترش مهدی هم برای این که سلاح برادرش زمین نماند، مخفیانه به جبهه می‌رود. این مستند ساخته محمدمحسن احمدی است.

-مستند «آفراندن»؛ ابتکار ایرانی، در مدت زمان 22 دقیقه نمایش داده می‌شود«آفراندن» در زبان کردی به معنای به وجود آوردن است و جوانی مهابادی با پشتکار و ابتکار، کالایی را به وجود آورده تا به اقتصاد مملکت خویش کمک کنداین مستند نحوه فعالیت اقتصادی جوانی خلاق و مبتکر مهابادی به نام "سوران پیامی" را به تصویر می‌کشد. سوران با داشتن کم‌ترین بودجه مالی، کار تولید ترازوی دیجیتالی را در یک زیرزمین شروع نموده و هم اکنون در سال 1395 به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران در بخش صنعت، تجارت و معدن کشورمان شناخته شده است«آفراندن» عنوان مستندی است که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی قادری و در سیمای مرکز مهاباد تهیه شده است.

-مستند «غزال ایرانی»؛ در مدت زمان 59 دقیقه اکران شداین مستند درباره تلاش چند نخبه برای ساخت یک ماشین خورشیدی است. اوایل تابستان سال گذشته گروهی از دانشجویان نخبه دانشکده فنی دانشگاه تهران در حال ساخت سومین ماشین خورشیدی این دانشگاه بودند. این مستند تلاش نخبگان دانشگاهی دانشگاه تهران را تصویر کشیده است که برای ساخت خودروی خورشیدی و شرکت در بزرگ‌ترین مسابقه جهانی ماشین‌ های خورشیدی در مسیر از شمال تا جنوب استرالیا به مسافت سه هزار کیلومتر، تلاش می‌کنند. وحید فرجی کارگردان «غزال ایرانی» عنوان کرد: ما در این فیلم به معضلات، مشکلات و آرزوهای این نخبگان هم پرداخته‌ایم. برای مثال یکی از آرزوهای این نخبگان این بود که این خودروها به تولید انبوه برسند.

-مستند «باز هم ساک سفرت را خودم می‌بندم»؛ یک عاشقانه آرام، در مدت زمان 32 دقیقه از ساعت 17:40 الی 19:10 دقیقه در سالن شماره یک نمایش داده شداگر مردی در سوریه و در راه دفاع از عقایدش می‌جنگد، همسرش هم در جامعه جهاد می‌کند. گاهی از نقش زنان مدافعین حرم و شهدا تغافل می‌شود، در حالی که نقش عظیمی از این جهاد، روی دوش زنان صبوری است که با صبرشان جهاد می‌کنند. مسعود دهنوی نگارش فیلمنامه و کارگردانی «بازهم ساک سفرت را خودم می‌بندم» را به عهده داشته است.

-مستند «ایستادگی در آسمان»؛ روایتی از پروازی شجاعانه، در مدت زمان 20 دقیقه از ساعت 19:20 الی 21 در سالن شماره سه اکران شد. این مستند را علی طادی کارگردانی کرده و در مرکز مستند سفیر فیلم تهیه و تولید شده است.

ب‌س/ح‌ی        

نظر شما
ارسال نظر